Číslo | Uvozovací text | Obsah položky |
---|---|---|
1. |
Identifikační číslo |
|
2. |
Kód |
|
3. |
Pojmenování (název) životní situace |
Snížení záloh OSVČ |
4. |
Základní informace k životní situaci |
Pojištěnec - OSVČ může na základě § 8 odst. 4 z. č. 592/1992 Sb., požádat o snížení zálohy na pojistné, pokud bude jeho příjem ze samostatné výdělečné činnosti po odpočtu výdajů nejméně o jednu třetinu nižší než takový příjem připadající v průměru na jeden kalendářní měsíc v předcházejícím roce. |
5. |
Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
Pojištěnec - OSVČ na základě písemné žádosti. |
6. |
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
Pojištěnec - OSVČ písemně požádá o snížení záloh zdravotní pojišťovnu. |
7. |
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace |
Písemnou žádostí pojištěnce - OSVČ s odůvodněním snížení záloh. |
8. |
Na které instituci životní situaci řešit |
U Zaměstnanecké pojišťovny Škoda. |
9. |
Kde, s kým a kdy životní situaci řešit |
Žádost o snížení zálohy na pojistné lze podat písemnou formou prostřednictvím služeb České pošty, a.s. nebo osobně na podatelně a pobočkách ZPŠ, případně jiným obvyklým způsobem. |
10. |
Jaké doklady a informace je nutné mít s sebou |
Při osobní návštěvě je nutné u fyzické osoby prokázat totožnost občanským průkazem, aj. Dále je nutné mít s sebou Formulář o snížení zálohy OSVČ. |
11. |
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
Formulář o snížení zálohy OSVČ je k dispozici na kontaktních místech ZPŠ nebo na internetových stránkách ZPŠ v sekci Pro plátce pojištění / podnikatel (OSVČ) / formuláře |
12. |
Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny. |
13. |
Jaké jsou lhůty pro vyřízení |
Jsou-li splněny všechny požadované náležitosti, zdravotní pojišťovna vyhoví zpravidla do 30 dnů. |
14. |
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
Nejsou. |
15. |
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány |
Prokázání skutečnosti, kterou je žádost o snížení zálohy odůvodněna. |
16. |
Elektronická služba, kterou lze využít |
Lze využít elektronickou podatelnu ZPŠ - při úkonech dle správního řádu jen při opatření zprávy zaručeným elektronickým podpisem. Datové schránky. |
17. |
Podle kterého právního předpisu se postupuje |
Zákon č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění |
18. |
Jaké jsou související předpisy |
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád. |
19. |
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
Stanovené zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád. |
20. |
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností |
V případě nedodržení povinností nemusí být žádosti vyhověno. |
21. |
Nejčastější dotazy |
|
22. |
Další informace |
|
23. |
Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možno získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě |
Další informace lze získat z internetových stránek jednotlivých zdravotních pojišťoven. |
24. |
Související životní situace a návody, jak je řešit |
Kontrola plateb pojistného; předepsání dlužného pojistného na veřejné zdravotní pojištění a penále |
25. |
Za správnost návodu odpovídá útvar |
Ekonomický odbor Zaměstnanecké pojišťovny Škoda Oddělení kontroly a příjmu pojistného |
26. |
Kontaktní osoba - odpovědný správce popsaného řešení životní situace |
Mgr. Gabriela Kadlecová - vedoucí oddělení kontroly a příjmu pojistného |
27. |
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
1. 1. 2022 |
28. |
Popis byl naposledy aktualizován |
1. 1. 2022 |
29. |
Datum konce platnosti popisu |
Nestanoveno. |
30. |
Případná upřesnění a poznámky k řešení dané životní situace |
Nestanoveny. |