
O nás
Úvodní slovo ředitelky
Vážené dámy, vážení pánové,
ZPŠ je otevřená a důvěryhodná pojišťovna, která citlivě reaguje na požadavky svých partnerů, a to pojištěnců, poskytovatelů zdravotních služeb i plátců pojistného.
Dlouhodobě usilujeme o to, aby naše pojišťovna uspokojila požadavky svých pojištěnců a zároveň byla stabilní a ekonomicky silná. Pro naši pojišťovnu je tedy jednou z priorit bezvýhradné respektování platných právních předpisů, veškerých interních norem a Etického kodexu ZPŠ. Jsem přesvědčená, že i to je jeden z důvodů, proč úspěšně existujeme už více než tři desítky let.
Věřím, že naše internetové stránky Vám umožní najít potřebné informace, ať už půjde o údaje týkající se činnosti ZPŠ, cenné rady, jak se má pojištěnec zachovat v nejrůznějších životních situacích, informace související s cestováním do zahraničí, nebo informace o široké nabídce preventivních programů, kterými se snažíme motivovat pojištěnce dbát na zdravý životní styl.
Budu velmi ráda za jakékoliv Vaše připomínky, které nám pomohou k dalšímu zlepšení našich služeb.
Ing. Darina Ulmanová, MBA
ředitelka ZPŠ
Něco málo o ZPŠ
Zaměstnanecká pojišťovna Škoda (ZPŠ) byla zřízena ke dni 15. 10. 1992 na základě žádosti podané firmou ŠKODA, automobilová akciová společnost (nyní ŠKODA AUTO, a.s.) Mladá Boleslav a postupně se vyvinula v regionální zdravotní pojišťovnu se stabilizovanou klientelou a silnou vazbou na zakladatelskou firmu ŠKODA AUTO, a.s. V současné době má ZPŠ sídlo v Mladé Boleslavi a řadu poboček v okolí.
Již od okamžiku svého vzniku si ZPŠ získala dobré jméno díky maximálnímu úsilí poskytovat pojištěncům kvalitní služby v rámci možností daných platnou legislativou a zdravotně pojistným plánem. V oblasti péče o zdraví pojištěnců se ZPŠ zaměřuje jak na úhradu zdravotních výkonů, tak i na zdravotní programy a další preventivní akce, jejichž cílem je předcházet vzniku závažných onemocnění a tím i poškození zdraví.
Zdravotní politika
Záměrem zdravotní politiky ZPŠ je profilovat se jako silná regionální zdravotní pojišťovna zabezpečující potřebné, dostupné a kvalitní zdravotní služby pro své pojištěnce.
Největší pozornost v této oblasti je věnována:
- dostupnosti potřebných zdravotních služeb,
- kvalitě poskytovaných zdravotních služeb,
- informovanosti pojištěnců,
- nákladovosti zdravotních služeb.
Cíle ZPŠ
- Garance dostupnosti, kvality a bezpečí při poskytování zdravotních služeb svým pojištěncům.
- Optimální síť smluvních poskytovatelů zdravotních služeb.
- Udržení finančního zdraví ZPŠ.
- Rozvoj informačních a komunikačních technologií za účelem zkvalitnění služeb pro pojištěnce a smluvní poskytovatele zdravotních služeb.
- Poctivé jednání, respektování platných právních předpisů, interních norem a Etického kodexu ZPŠ.
- Pro pojištěnce zajímavá nabídka adresných, cíleně zaměřených preventivních programů, orientovaných zejména na motivaci ke zdravému životnímu stylu a posílení uvědomění o hodnotě zdraví.
- Dosažení těchto cílů je prostředkem k tomu, aby náš pojištěnec byl vždy spokojen s úrovní poskytovaných služeb a to jak přímo v ZPŠ, tak i u našich smluvních partnerů a aby ZPŠ byla ze strany svých smluvních partnerů vnímána jako stabilní a ekonomicky silná zdravotní pojišťovna.
Compliance (soulad s pravidly)
- Snaha zajistit, aby veškeré rozhodování a jednání managementu ZPŠ a všech zaměstnanců bylo vždy v souladu jak s právními normami, tak i s přijatými etickými a morálními principy. Pro případné zasílání podnětů či dotazů týkajících se této problematiky můžete využít kontaktní adresu compliance@zpskoda.cz.
Formulář pro oznamování porušení práva Unie
- Poctivý přístup k zaměstnancům společnosti v souladu se zákonem o ochraně oznamovatelů (tzv. whistleblowing) a možnost kdykoliv a zcela anonymně nahlásit podezření z protiprávního jednání. Takovým jednáním může na pracovišti být například vyhrožování, sexuální obtěžování, zpronevěra, zneužití osobních údajů, manipulace s veřejnými zakázkami nebo legalizace výnosů z trestné činnosti. Zaměstnanec může podezření nahlásit třemi způsoby:
- Vyplněním formuláře na stránce VIAVIS.
- Prostřednictvím e-mailové schránky whistleblowing@zpskoda.cz.
- Prostřednictvím telefonního čísla 326 579 079.
- Písemně s označením „Porušení práva Unie“ na adresu: Zaměstnanecká pojišťovna Škoda, Husova 302/5, Mladá Boleslav 293 01
Jsme členy důležitých organizací


Zaměstnanecká pojišťovna Škoda a ŠKODA AUTO, a. s.: Co nás spojuje?
Společnost ŠKODA AUTO a.s. sehrála při vzniku ZPŠ zcela klíčovou roli, což je patrné i z názvu naši zdravotní pojišťovny. Důvodem zájmu největšího zaměstnavatele u nás byla skutečnost, že zaměstnanecké pojišťovny měly v německém systému zdravotního pojištění dlouhou tradici a byly také jeho stabilizujícím prvkem. ŠKODA AUTO a.s. proto již v roce 1992 aktivně vstoupila do procesu formování legislativy.

Prostřednictvím svých konzultantů mohla využít zkušeností z Německa a tak se aktivně podílet na vzniku pluralitního systému veřejného zdravotního pojištění v České republice.
Dne 27. 8. 1992 bylo představenstvem ŠKODA AUTO a.s.rozhodnuto o zřízení ZPŠ. ŠKODA AUTO a.s. je v podstatě prostřednictvím ZPŠ dominantním plátcem zdravotních služeb v regionu, a proto vyvíjí neustálou snahu o účelnost a hospodárnost při užití jí poskytnutých finančních prostředků formou pojistného. To je realizováno především díky zastoupení zkušených řídích pracovníků společnosti ŠKODA AUTO a.s. ve vrcholných orgánech ZPŠ.

Naše certifikace
Systém managementu jakosti podle norem ISO využívá ZPŠ jako jedna z mála zdravotních pojišťoven již od roku 2005 a tento systém se významně projevuje v neustálém zlepšování služeb, které jsou poskytovány našim, nyní již více než 145 000 pojištěncům.
Aktuálně disponuje ZPŠ certifikátem jakosti podle normy ISO 9001:2015, který je platný do roku 2023, a to na základě jeho obhájení v rámci auditu provedeného v září roku 2020. Tento certifikát potvrzuje, že ZPŠ stále poskytuje služby, které odpovídají velmi přísným měřítkům kvality a v tomto směru je tedy významným oceněním kvalitní práce všech zaměstnanců ZPŠ.
Vlastnictví certifikátu ISO je podmíněno absolvováním každoročního velmi důkladného kontrolního auditu. Jednou za tři roky se pak jedná o audit recertifikační, což byl právě případ auditu provedeného v roce 2020.
Výroční zprávy
Zdravotně pojistné plány

Organizační struktura a orgány ZPŠ
Organizační strukturu pojišťovny tvoří úsek ředitele a odborné útvary. Celkové organizační uspořádání je znázorněno na organizačním diagramu. Postavení, vnitřní členění a činnost pojišťovny upravuje Organizační řád pojišťovny.
Statutárním zástupcem pojišťovny je ředitel uvedený v Obchodním rejstříku.